Charmoffensiv från Sveriges Tidskrifter
Sveriges tidskrifter säger:
Vi har använt oss av Facebook och medierådgivarnas vänner för att ta reda på vilka tidningar de gillar. I denna överraskningskampanj får ett femtiotal medierådgivare en tidning med sig själv på omslaget, säger Kerstin Neld, vd för Sveriges Tidskrifter.
Sidan två, tre och baksidan innehåller budskap från Sveriges Tidskrifter om tidskriftens förträfflighet som annonskanal. Och en förvarning om att Sveriges Tidskrifter kommer att ringa för att boka ett möte.
– Syftet kampanjen är att vi vill besöka mediebyråerna för att hålla en presentation om tidskriften som annonsbärare. Och vi har valt att göra det på ett lekfullt sätt som visar fördelarna med vårt medium.
Känner inte medierådgivarna redan till tidskriften som annonskanal?
– Det är klart att de gör, de jobbar ju med detta varje dag. Men medielandskapet förändras snabbt och det gäller för oss att ligga top of mind. Jag tror att alla som får en tidning kommer att känna sig lite smickrade .
Titlar som Chef, Plaza Kvinna, Offside, Båttnytt, King samt Allt om resor är med i kampanjen som är framtagen i samarbete med Saatchi & Saatchi. Det direkta målet är att få till 20 personliga möten med mediebyråerna.
– Efter sommaren kommer nästa steg i kampanjen med banners och annonser i våra medlemmars tidningar och sajter. På lång sikt vill vi öka tidskrifternas andel av medieinvesteringarna.