Julafton i Vattholma

Ho ho, önskar er alla en riktigt god jul

Var riktigt tidig på jobbet igår för att jobba undan det sista och för att kunna gå lite tidigare då jag fortfarande inte hade köpt de sista klapparna. Fixade flera surdegar på fm som nu äntligen blev klara så det känns nu helt ok att ta semester och starta med nya krafter 5 jan.
På lunchen pulsade jag iväg till Hötorget för att pumpa då Therese var vikarie, tycker att styrekträning i gymet är bättre men när man vill köra igenom hela kroppen på 1 h samt när det är en bra instruktör kan det vara riktigt roligt. Therese är grymt duktig så det gav mig verkligen ny energi, tack :)

Kom ifrån jobbet vid 15:30 och mötte då upp Stina för att lämna lite tidningar till henne och hennes mor.
Trodde att jag skulle få ett rent helvete på stan men det gick helt ok att fixa det sista undantaget var dock Nespressso butiken där det var fullt med folk. Hittade en fin filt till Melker på Lexington som jag hoppas att han gillar valde mellan filt och ett par Uggs men bestämde mig för att Uggsen får han senare.

Håkan sprang också runt på stan och det var lite och fixa hemma så vi kom inte till Vattholma förns vid 21:00. Mamma har som vanligt julbonat fantastiskt, ja det är verkligen jul hemma hos oss i Vattholma. Vi bjöds på öl och skinkmacka och jag fixade philadelphia med lingonsylt till pepparkakorna. Det var mycket fräshare jämfört med grönmögelost men ett tips är att ta rårördalingon istället.


Försökte att sova ut imorse, vissa lyckades och andra inte :)
Det blev en grötfrukost med familjen och Unt vid ett juligt köksbord och massor av snö utanför köksfönstret.
Mamma och pappa gick iväg till kyrkan medans jag och Håkan tog en promenad till affären och passade på att gå förbi hos fam Martling. Maria, Staffan och lilla Sofie kom då precis ifrån kyrkan så vi fick önska god jul och prata lite.
Hemma igen blev det fika med lussebullar och mammas berömda beskvier, Johan, Emma och Melker skulle dyka upp men det tog lite längre tid för den nya familjen än planerat.
Pappa och Håkan åkte in till stan för att lämna de julklappar som Johan & Emma skulle ge till familjen Nilsson då Johan och Emmas första stopp blev hos dem. Mamma och jag tog en härlig långpromenad runt kyrkan då jag kände att jag höll på att börja klättra på väggarna av att bara vara :)

Nu ska vi snart börja fixa med middagen och hoppas på att Melker med föräldrar snart dyker upp :)

Lägger upp härliga vinterbilder ifrån Vattholma när jag får det att fungera, strular nämligen just nu

Utanför köksfönstret


Bullerbyn :)


På promenad hemma på min gata







Pappas bockar i köksfönstret





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0