Vilken morgon

Tisdag 29 juli

Härlig morgon med strålande sol och underbar värme då är man glad att man är morgon människa och får njuta av en promenad innan en dag på kontoret väntar.

Har två ba möten och en lunch med Sofie och lilla knut att se fram emot idag. Håkan la sig i båten efter jobbet igår funderar på den varianten idag jag också.

Godmorgon Kungsholmen :)

Jag är tillbaka !!!

Måndag den 28 juli

Hemma igen efter en fantastisk vecka på Sardinien med lata dagar, sol och god mat.
Vi började semestern i Stintino där vi stannade i två dagar, såg oss omkring, solade, kiting för Håkan och lång promenad för min del men främst slappande och sömn då vi var helt slutkörda.

Stintino

Utflykt till Castelsardo

Vi tog oss sedan vidare till Palao där vi spenderade resten av veckan, en mysig liten stad precis vid havet som bjöd underbara stränder och mysiga små restauranger.
Tog bilen till en härlig strand varje morgon och åkte inte hem förns vid 18:00, trängdes inte med en massa turister utan italienarna själva dvs långt bort ifrån allt vad charter heter.

Sena middagar varje kväll med pasta och pizza, jag har verkligen kolhydrat laddat :) (hade kanon tid på milen i söndags så det gav resultat)

Sista kvällen spenderade vi Alghero, kvällspromenad i gamla stan och en sista pizza på muren med utsikt över havet.

Kvällen avslutades som alla andra kvällar med italiensk glass och en kaffe :)

Kan varmt rekommendera er att besöka Sardinien :)

Spring i benen

Fredag den 18 juni

7:04 hemma igen efter en skön runda

Sista dagen innan semestern, vaknade med spring i benen så det blev en joggingtur runt Kungsholmen
Perfekt löparväder när regnet hänger i luften - frisk och härlig luft i en stad som fortfarane sover.
Detta är verkligen min tid , ingen sress och en ny dag som väntar.

Nu väntar en dag full med möten som avlöser varandra men vad gör det då man har en veckas semester som väntar, tjohooo

Fika med en vän

Torsdag den 17 juni

Passa på att njuta av sommaren och  ta en paus på Wayne´s Coffe, du får två caffe latte för priset av en.

Se fler erbjudanden eller lägg upp ett erbjudande får dina läsare

Vinn yogamatta och god doft

Torsdag den 17 juni

Tävla med Sparkibaken och Rexona, du kan vinna yogamattor och Rexonas nya deo.

För att tävla - besök bloggen Spakibaken som är inspirerande träningsblogg som jag varmt kan rekommendera http://sparkibaken.se/vinn-yogamattor-och-god-doft/#Kommentarer

Tävlingen avslutas söndag den 20 juni kl 12:00 , Lycka till

Jag har själv testat Rexonas nya deo med naturliga mineraler under två veckor och är mycket nöjd, lämnar inga fläckar, luktar lagom mycket och fyller sin funktion:)

Vi har blivit med Ipad

Onsdag den 16 juni

Inatt kom Håkan hem med en Ipad som han köpt i London där de släppts :)
Ser fram emot att få utforska den imorgon och den ska absolut med oss på semestern nästa vecka.

Rabarberrutor

Onsdag den 16 juni

Söta Maria hade med sig massor av rabarber till mig när vi sågs i söndags så ikväll har jag bakat rabarberrutor som jag tänkte bjuda mina kollegor på imorgon.

4 ägg
1 msk krossad kardemumma

8 dl rabarber i ½ cm-skivor
4 msk socker

1. Smält smöret. Vispa ägg och socker poröst. Blanda i mjöl och bakpulver.
2. Tillsätt mjölk och det avsvalnade smöret. Häll smeten i smord och bröad långpanna.
3. Vänd rabarberbitarna i socker och fördela dem i smeten.
4. Grädda i ca 25 minuter med ugnsvärme 200°. Skär upp kakan i fyrkanter när den svalnat.
5. Vid servering doppar ner rabarberrutan i lite strösocker.
6. Gott att bjuda på kakan som den är, men lite mer festligt blir det då man serverat lite vaniljsås till.

Rabarber ifrån Gunstagatan :)

Ingen morgon med tjejerna

Tisdag den 15 juni

Imorse var det första tisdagen utan träning med tjejnätverket, trist
De har gett mig så mycket positiv energi på morgonen att umgås med alla duktiga marknads tjejer.

Istället tog jag och mina MBT pjuck och ipoden en väldigt tidig morgon promenad var sedan på jobbet srax efter 07:00 då jag hade mitt första möte med kund kl 8:00 för att få en brief inför en julkampanj:)

Efter en dag full av möten och skrivbords lunch var jag rätt mör vid 16.00 och längtade efter frisk luft. Bestämde mig för att faktiskt passa på att njuta av vår sommartid som vi har i några veckor och gå hem i tid.

Ett crossfit pass på Balance

Puls träning

Måndag den 14 juni

I det senaste nr av Runners´s world är det ett repotage om pulsträning

Att träna med pulsen som vägledning är ingen modefluga. Redan 1982 lanserade Polar den första trådlösa pulsklockan för träning.
Genom pulsstyrd träning kan du få ut maximal effekt av ditt träningspass. Ett frisk hjärta ljuger inte. Om du har koll på din puls kan du variera intensiteten och göra din träning mer tidseffektiv.

Vet du vilken vilopuls du har kan du till exempel se om du är på väg att bli sjuk eller övertränad. Pulsmätaren är en god indikation på om man kan köra hårt, ta det lite lugnare eller helt enkelt bör vila
Jag hade tex svårt att få upp min puls i lördags vilket visar på överträning.

För mig har pulsklockan blivit ett måste vid all form av konditionsträning både för att mäta effekten och som motivation. Jag använder två olika klockor en för löpning och en för spinning.
Har du inte en pulsklocka rekommenderar jag dig att skaffa en bums din träning blir mycket roligare.
Ett annat alternativ är att gå sk cykelpuls som Sats erbjuder där du får låna ett pulsband.

Solen är tillbaka

Månag den 14 juni

Måndag morgon har alltid varit spinning på hötorget kl 06:30 men då Terese som kört passet senaste tiden gått på mammaledighet har jag ingen längtan dit så det blev ännu en måndag morgon med löpning.
I mitten på juli kommer Caroline äntligen tillbaka och kör måndag mornar precis som på den gamla goda tiden :)

Imorse sken solen och benen kändes lätta dock kände jag av vaden efter 6 km.
Bra start på dagen och veckan och Håkan kom tillbaka efter helgens kitande på Gotland i natt så jag är redo för en ny vecka.

Söndags middag

Söndag den 13 juni

Mysig avslutning på min helg blev det på restautang Kungsholmen tillsammans med MP.
Gillar deras koncept med sju olika matstationer Raw, Nordic, Organic, Fast food, Classic, Spice och Fruit bar dvs det finns något för alla.
Både jag och Maria valde deras Thai biffsallad som är grymt god och lagom spicy, tyvätt gick det inte att sitta ute men vi satt i den inglasade delen.
Efter middagen blev det en skön promenad längs vattnet hem.

Bild ifrån http://www.kungsholmen.com/index.php?pageID=112

Bodypump 74

Söndag den 13 juni

Testade det nya bodypump programmet idag och måste säga att det var riktigt bra övningar för framförallt ben och bak och mycket variationer för varje muskel grupp tex 5 st olika övningar för axlarna.

Tror dock inte på att köra för mycket bodypump då det sliter rätt hårt och är mer uthållningstyrka men ibland är det kul att få träna i grupp och ha en peppande instruktör även för styrkepasset.

Har suttit och jobbat några timmar och nu väntar en mysig avslutning på min helg som gräsänka, middag med fina MP.

Grym tjej

Bild ifrån Svd.se

Igår gjorde Susanna Kallur comeback efter att ha varit skadad i två år och gör det genom att sätta europaårsbästa endast 23 hundradelar ifrån segraren.

Hon har alltid varit en idrotts förebild för mig så jag glädjs verkligen med henne och mina ögon fylldes också med en tår när hennes glädje tårar kom efter loppet.
En tjej med båda fötterna på jorden med sunda värderingar och grym fighter - I like :)

Veckans bästa frukost

Söndag den 13 juni

Det finns inget bättre än söndags frukosten, ingen stress men en god kaffe med massor av skum, gröt, ägg, juice och en fysisk tidning :) (Ibland är det skönt att få bläddra istället för att scrolla)

Nu väntar en dag med mycket på agendan

Multisport på Utö

Lördag den 12 juni

Jag har ju inte berättat om den fantastiska dagen jag hade på Utö tillsammans med tjejnärverket och några ifrån Aftonbladet.se.

Vi möttes kl 9:00 vid Årsta Havsbad där vi tog båten till Utö, i strålande solsken fick vi instruktioner om vad som väntade oss på Utö. Vi blev indelade i lag med 4 deltagare i varje lag.

Framme på Utö började vi med genomgång av kartor inför orienteringen samt övning i kajakerna. Laddade sedan med en god lunch på värdshuset innan starten gick kl 14:00

Precis som i riktiga multisport tävlingar var vi tvungna att hålla ihop i laget dvs det fick aldrig vara mer än 100 m mellen oss i laget dvs en person kan tex inte ta alla kontroller i orienteringen.

Tävlingen
Del ett : Vi fick 2 st cyklar och skulle springa/cykla en snitslad bana med 10 st kontroller där vi skulle hitta en bokstav. Jag sprang så mycket som möjligt så att de som inte fixade löpningen fick cykla mer. Vi försökte byta mellan varandra ofta så att vi kunde höll ett bra tempo.

Del två: Var kajakpaddling, vi startade på en kulle och fick därför springa ner till kajakerna. Uppgiften var sedan att paddla runt några små öar.  Vår taktik var att springa allt vad vi hade för att vara först i vattnet med våra kajaker.

Del tre: Orientering med 10 st kontroller, som tur var hade jag lag kompisar som var duktiga på att läsa kartan för det är inte min starka sida. Undebart att få springa runt i skärgårdsmiljö, strålande sol, klippor och hav.

Del fyra: Att ta sig via två linor över ett kalkbrott. Två st i laget skulle göra detta.

Vi gick i mål vid 17:00 tiden. Roligt att få tävla som ett lag, att hela tiden se till att alla är med och hitta en nivå så att alla har roligt. Grymt med multisport kanske något man ska pyssla med när man blir stor :)

Efter tävlandet var det bastu bad och fix inför kvällens pris utdelning och middag på värdshuset .
Vårt lag kom på plats nummer 3 av 6 st lag.
Vi åt och drack gott men var rätt så trötta efter en heldag ute i friska luften.

Jag tog sedan den tidiga färjan kl 06.35 på fredag morgonen tillbaka till Stockholm så jag var på jobbet kl 08:00.
Kommer absolut att åka tillbaka till Utö igen, en utflykt med vår båt och sedan övernattning kunde kanske vara något.

Tack Aftonbladet men framförallt Emma och Frida för att ni styrt upp allting.

Emma och jag efter övningen innan tävlingen

Man fick inte vara höjd rädd!

Start och mål uppe på en höjd. Sög rätt skönt i benen när man skulle upp för kullen.

Ett kvällspass styrka

Onsdag den 9 juni

Rätt så seg efter en intensiv dag men jag var så sugen på ett tungt styrkepass och att få släppa jobb tankarna en stund då jag måste sätta mig igen och jobba,

Så ner i bunkern på Sats Fridhemsplan där luften stog precis stilla, riktigt sunkig gamal gym feeling bland fria vikter och spänniga muskelberg.

Det blev först supersett  för ryggen, 12 rep och 3 set sedan  sittande rod 12 rep x 3 och sist liggande på mage och förflytta en hantel bakom ryggen samt rodd med gummisnodd.

Triceps sittande på boll med en hantel bakom huvudet, liggande triceps press med stång och liggande triceps med hantel. Superset 12 rep och 3 set.

Avslutade med axlar superset 12 rep och 3 set - rodd med skivstång, laxelpress med skivstång mot hakan och över huvudet.

Shit vad skönt det var att få köra

En dag i Köpenhamn

Onsdagg den 9 juni

Imorse blev det en tidig morgon tom jag tyckte att det var lite väl tidigt, 05:10 kom taxin och plockade upp mig.
Har tillbringat dagen på vårt kontor i Köpenhamn, började mötet kl 9:00 och körde non stop hela dagen är grymt nöjd med min dag då jag fått massor av nya ideer och underlag till mitt arbete :)

Självfallet blev det en islatte ifrån Starbucks på flygplatsen, varför kan de inte öppna ett Starbucks i Stockholm city, jag blir ju så lycklig över min Starbucks kaffe :)

Sista morgonen med tjejerna

Tisdag den 8 juni

Imorse var det sista träningen med tjejnätverket för den här terminen och jag tror tyvärr inte att det blir något till hösten. Jag är väldigt glad över att jag fått vara med i nätverket som gett mig mycket mer än bara träning.

Dagens aktivitet var en härlig powerwalk runt djurgården med massor av tjejsnack och lite jobb :)
Väntar på bilder ifrån avslutningen som vi hade på Utö förra veckan, när jag har deessa ska jag berätta om multisport tävlingen som vi hade.

När vi var på väg tillbaka på djurgårdsbron kom vi mitt i övningen av kortegen inför bröllopet. Militären gjorde allt för att stressa hästarna men de skötte sig fint. Tyvärr var inte brudparet med och övade men det var kul att se alla hästarna och jag är säker på att det kommer bli väldigt pampigt den 19 juni

Curry ketchup

Måndag den 7 juni

Imorse när jag kom till jobbet stog denna hemmagjorda "curry ketchup" på mitt skrivbord, min söta kollega Anna-Karin som är en fena i köket har gjort den.

Testade den ikväll som till nypotatis och "yummi" vad gott det var :)
Måste helt klart be henne om receptet.

Uomhus yoga med Rexona

Måndag den 7 juni

Imorse var det dax för det första passet "utomhus yoga med Rexona naturals" en kampanj som vi jobbat med.
Yogan kommer att hållas på flera olika platser under sommaren, helt gratis så håll utkik på http://www.worldclass.se/svenska/Om-World-Class/Senaste-nyheter/Yoga-i-det-grona/ när det är dax i ditt område.

Här är tiderna för Stockholm i juni:
14 juni. Kl 08:00. Nybroplan / Humlegården
15 juni. Kl 20:00. Vasastan / Vasaparken
23 juni. Kl 08:00. Nybroplan / Humlegården

Själv blv det löpning imorse så jag var endast fotograf imorse.

Deltagarna fick fina Rexona naturals yoga mattor

Goodiebags med produkter ifrån Dove, Rexona och Pepsodent

Sill test

Söndag den 6 juni

I senaste nummret av Allt om mat hade de ett matjesill test där Lysekils matjesill fick bäst i test.
Vi brukar alltid köpa Abbas men köpte nu Lysekils pga av testet och den var mycket god. Gillade att det var hela fileér så att man själv fick skära dem i bitar.

Nu är det sommar - kvällens middag matjesill,nypotatis,gräslök,rödlök och gräddfil.

Slö söndag

Söndag den 6 juni

Idag har jag inte gjort mycket vettigt :)
Började dagen med solning på vår takterass, skönt att äntligen få lite färg på nosen.

Tog mig i kragen vid 18:30 och stack ut på en löprunda i kvälls solen, Stockholm är verkligen otroligt vackert på sommaren. Njuter av att ha nära till grön områden och bra löprundor särskilt sommartid känns inte som om man springer i en storstad direkt.
Tyvärr strulade både baksida lår och vaden idag vilket jag INTE gillar. Har smörjt in med zon och liniment så förhoppningsvis är det ok imorgon bitti

Lite lagom svettig och trött

Nu är jag pigg igen och ska äta sill och nypotatis :)

Stockholm marathon

Lördag den 5 juni

Idag är det fest på Stockholms gator då det är Stockholm Marathon.
Önskar så att jag var en av dom som fick stå på startlinjen kl 14.00 men nästa år kanske.
Härligt löparväder inte tok varmt och nästan ingen vind skönt att det inte är samma hetta som de senaste tre åren.

Förra året sprang jag en del av sträckan men baklänges så att jag mötte löparna bara för att få lite Marathon känsla funderar starkt på att göra samma sak idag och självfallet ska jag heja på.

Min Marathon tid 2008
Plats 141 och tid  3.47.05.

Energi inför en ny dag

Onsdag den 2 juni

En härlig löprunda på morgonen i solkskenet gav mig massor av energi inför dagens konferansen idag.
Tyvärr kände jag av vaden till och från blir till att traska i mina MBT lite mer.

Nu frukost sen iväg till Högbergagård på Lidingö

Just do it :)

Tisdag den 1 juni

Med rätt inställning och och mycket vilja fixar man det mesta

Slog samtliga av mina resultat i fystesterna i morse, gjorde lite ondare i kroppen pga av förra veckans sjukdom men jag fixade det.

Jägarställning: 6,02 min nu 8:30 min
Plankan:
6 min nu 7 min
Arhävningar
: 53 st nu 60 st

Stressade direkt efter testerna vidare på cykeln till Huvudsta gård för en heldags brainstorming/konferans med kund inför 2011.
Nu är jag helt tom i huvudet så det blir tidig kväll för att vara pigg  inför nästa konferans med övernattning imorgon.