"Mississipi mud pie"

Söndag och rätt så trött på allt slappande men mest på min förkylning som gör att jag inte kan göra av med överskotts energin.

Julafton var mysig med härligt väder och god mat tillsammans med familjen. Vi stannde i Vattholm till em på juldagen för att åka tillbaka till ett Stockholm som var rätt öde. Vi hyrde en film och åkte hem och myste i soffan, jag kände mig inte helt hundra och kunde äntligen känna att jag var ledig och värd en kväll i soffan.
Håkan och jag är verkligen lika när det gäller aktiviteter visst tycker vi att det kan det vara skönt att slappa men någon sorts aktivitet behöver man-

Igår hade vi en rolig dag på stan, det är inte ofta Håkan och jag går på stan ihop i flera timmar men igår slog vi till med shopping och en mysig lunch. Jag fyndade ett par Levis jeans som jag funderat på länge på rean och Håkan köte två par jeans.

Väl hemma igen beslöt vi oss att för att gå på bio istället för att hamna i soffan igen.
Idag söndag ska jag packa inför resan och ta en långpromenad och kanske känna på några små vikter på gymet.
Längtar så efter sol och värme för att ladda batterierna till ett 2010 som kommer att starta med fullfart på jobbet.

Ni som ska fira nyår hemma och vill ha recept på en super god kaka hittar ett super recept här:

Mississippi mud pie

200g rumsvarmt smör
5 dl strösocker
4 ägg
3 1/2 dl vetemjöl
1 dl kakao
1 kryddmått salt
1 tsk bakpulver
1/2 tsk vaniljsocker

3 dl hackade valfria nötter
mini marshmallows

Kola sås:
50 g smör
1 1/2 dl farinsocker
2 msk vatten
1 dl vispgrädde

1. Sätt ugnen på 175 grader. Smörj och bröa en rund bakform.
2. Rör smör och socker porröst. Vispa i äggen, ett i sänder.
3. Blanda den torra ingredienserna och rör ner i smeten tillsammans med nötterna.
4. Häll smeten i formen. Grädda kakan mitt i ugnen och tryck försiktikgt ner marshmallows i kakan men den fortfarande är varm. Låt kakan svalna.
5. Gör ordning kolasåsen genom att värma smör, socker och vatten på låg värme. Vispa i grädden och låt såsen sjuda tills den tjocknar


Lovar er denna kakan är GRYM :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0