Måndag med stort M

Imorse var det riktigt kallt när jag gick till jobbet och rätt så lugnt på Stockholms gator värre var det när jag skulle hem. Det blir verkligen fullständig kaos i trafiken när snön och kylan kommer. Jag är imponerad av cykelbuden som susar förbi mellan bilarna trots kyla och trafik.

Det har märkts att folk börjat ta ledigt inför julhelgen min telefon har idag varit lugnare och likaså mailen vilket känns skönt när man snart ska få vara lång ledig. Fattar knappt att jag om en vecka ligger på en strand och ska få ha det bra med min man i en vecka :)
Har under dagen funderat fram och tillbaka på om jag skulle ta vaccinet mot svininfluensan innan vi åker men inte bestämt mig då jag är rädd för ev biverkningar får se om jag gör det imorgon.

Igår kväll tittade jag från och till på premiären av "Anna Ankas julkalender" och skrattade gott åt hur knäpp hon är. TV3 valde att köra två avsnitt i rad, mellan klockan 20.00 och 21.00. Det första avsnittet sågs av 866 000 tittare, medan det andra lockade 989 000, enligt preliminära siffor. Detta var det 3:e störsa programet under söndags kvällen sett till antal tittare !!!!

Efter en bra dag på jobbet fixade jag röda julnaglar hos Kim på Nhnails (www.nhnails.se), känns kanske inte riktigt som fröken Cedell men vad gör man inte för julen. Ikväll har vi haft provsmakning av samtliga bröd som jag bakat ihelgen och toppat dessa med pålägg som röktmakrill, kalkonkorv och sill. Min favorit blev mitt knäckebröd med skivad makrill, avokado och ägg, Håkan gillade kavringen och Anna Karins Julbröd och självklart senapssill :)

Fick ett tips av Anna-Karin som jag brukar byta recept med att istället för att ha grönmögelost på pepparkakorna blanda philadelphia ost med lingon. Mixa ihop ost och bär/sylt och bre på kakorna. Detta ska absolut testas hemma i Vattholma i jul.


Röda naglar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0