Pepparkaksgrissini

Var uppe med tuppen imorse och hade tänkt cykla men när jag kom utanför porten snöade det och gatorna var inte särskilt cykel vänliga. Som tur var kom 56:ans buss farande så jag spang som en tok med min packning och tro det eller ej den stannade :) Morgon spurtren längs Kungsholmsstrand var tuff men det var det värt.
Så här mörkt var det utanför porten imorse och inte var det ljusare på Kungsgatan när jag tränat färdigt. Visst blir man snart knäpp av detta mörker men julpyntet gör mig lite gladare.





Hade mitt första möte för dagen kl 9 sen har mötena avlöst varandra kl 16:30 var det sjätte mötet för dagen klart så ja jag var rätt seg när dagen var slut.
Efter jobbet var jag hemma hos Stina tillsammans med Kakan och Muchi för att titta på cashmire sjalar och kofftor som Kakan fixat. Super fina saker så det var svårt att bestämma sig.
Stina bjöd på gott fika och vi hade en mysig måndag kväll en bra start på veckan att tjattra med sina vänner.
Tack Kakan för att du släpade med dig allting.
På vägen hem försvann min tur som jag hade imorse med 56:ans buss, Kakan erbjöd sig att köra hem mig men när vi åkt några meter ser jag att 56:an går runt hörnet så jag hoppar ur bilen då 56:an stannar utanför vår port.
Men när jag ska kliva på bussen är min SL remsa slut och Kakan har hunnit köra, suck. Så det blev en tur till sju elva för att inhandla ny remsa lite tröst proviant och sedan att traska till stureplan.

 Massor av smarriga go saker

 Fina cashmire saker


Dagens recept gjorde jag förra året då vi hade folk på glögg, super enkelt men ser pyssligt ut och passar perfekt till glöggen och tar max 20 min att göra:)


Pepparkaksgrissini
1 paket färdig pepparkaksdeg (500 g)
125 g kristyr
150 g smulad ädelost
1 dl creme fraiche


1. Sätt ugnen på 200 grader. Kavla ut den färdiga pepparkaksdegen lite tjockare än vanligt, på mjölat underlag.
2. Skär ut 20 cm långa och 1 1/2 cm breda stänger. Lägg försiktigt stängerna på bakplåtspapper på en plåt. Ställ in i ugnen, ca 5 minuter. Låt svalna på plåten.
3. Dekorera med kristyr.
4. Blanda smulad ädelost med crème friache och severa som dipp till


Lägger upp en bild på dessa inom kort

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0