Middag med vänner - smarrig dessert "bärbomb"


Igår hade vi vänner på middag det blev en spontan middag och som tur var hade de inga planer så vi fick trevligt middags sällskap
Hade inte hela dagen på mig att laga mat då vi bjöd in dom på em så vad lagar man när man har ont om tid, Håkan önskade skånsk äggakaka och så fick det bli.

Först blev det bubbel och lite snacks finns alltid en anledning till att få dricka bubbel.
 


Serverade sedan grillad sparris med rostade pinjenötter, citron olja och parmesanost och till huvudrätt blev det äggakaka med bacon och rårörda lingon.
Äggakakan strulade lite för mig då jag aldrig tidigare gjort en stor sats men till slut så stog den klar att servera.

Hittade ett nytt dessert recept som jag gärna delar med mig av.

Bärbomb
2 portioner

2 dl blandade färska bär, tex blåbär,vinbär, hallon
1 dl turkisk yoghurt
1 dl rostad musli (granola)
1/2 dl kesella vanilj
2 msk flagad rostad mandel

1. Lägg ett lager bär i botten på två glas. Fördela yoghurt och musli över. Lägg på ett lager bär till och toppa med en klick vaniljkesella.
2. Dekorera med resten av bären och rostad flagad mandel



Sommriga produkter ifrån Arla turkisk yoghurt och vaniljkesella perfekt till sommarens jordgubbar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0