Sommarfesten

Söndag den 8 aug

Ifredags hade vi vår årliga sommarfest nere i stugan, 13 st vuxna och 7 st barn kom på besök.
Hade beställt strålande sol och riktigt varmt väder och vädergudarna lyssnade :)

Vi började med att fika mina vaniljbullar för att sedan gå ner till stranden där barnen och killarna badade i vågorna.

När all var uppe ifrån stranden och de sista gästerna hade anlänt började vi fixa med middagen.
MP var min hjälpreda i köket vilket underlättade väldigt mycket , tack vännen. MP fixade bla allting för barnen så att de fick äta först, grillspett med korv och kötbullar för att sedan kunna leka vidare.

Sedan bjöds det på grillad grishals alt kyckling som Håkan marinerat (i olja,honung, soja, chiliflakes,vitlök och persilade) två sorters sallader - grönsallad och vattenmelon/fetaost salladen som jag gjorde tidigare i sommras.
Färskpotatis och två olika sortesr såser basilika och mangochutney



Bakade en stor laddning med baguetter på morgonen som jag toppade med havsalt och färsk rosmarin innan gräddning (doftar ljuvligt). Gott med nybakat bröd till grillat och goda sallader.


.

Till efterätt blev det som ni redan vet hallonmarängsviss 

Roligt att kunna samla alla våra skåne vänner som inte träffars så ofta samt MP och Jens alltid lika roligt och trevligt att ses.

Vissa höll traditionen vid liv och körde på till 04:30 medans andra körde hem eller gick och la sig lite tidigare.

Tack alla för fina presenter och för att ni kom :)


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0