Skönt med helg

Lördag den 21 aug

De satte verkligen igång med full fart efter semestern har suttit med jobb varje kväll så bloggandet har kommit lite efter. Otroligt skönt att nu få helg.

Efter en tuff vecka blev jag väldigt glad när fam Harlling ringde igår em och bjöd oss på kräftor igår kväll, alltid lika trevligt med spontan middagar. Vi blev lyxigt hämtade med båt vid Slussen och fick sedan skumpa och ett härligt kräftkalas. Kan helgen börja bättre !!!

Hade nu tänkt att ta en promenad och sedan handla för att fixa en god middag men regnet bokstavligen öser ner.
Jag saknar att som under semestern kunna handla bra grönsaker direkt ifrån bonden eller att handla fisk och skaldjur direkt ifrån rökeriet.
Visst jag kan cykla till Hötorgshallen eller Melanders i Vasastan men det är inte riktigt samma sak, tänk om det inte var så lång till sommarstugan så att vi fick vara där på helgerna.




Så här handlade jag bla i sommras - Affärerna fungerar när det finns ärliga människor som handlar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0