Årets första skiddag

Måndag den 1 feb

Bättre start på veckan och månaden får man leta länge efter, en hel dags skidåkning med stålande sol och knall på himmel :)

Började dagen med en hotell frukost som jag älskar, laddade med havregrynsgröt, ägg och färsk frukt. Vi var vid liften ca 30 min efter att de öppnade och begav oss mot toppen. När vi kom upp upptäckte Madde raskt att jag var vit om nosen av kylan, blev nästan gråtfärdig och tänkte fan om inte min kropp fixar denna kylan. Men skam den som ger sig jag täckte hela ansikten med mask och fixade förfrysning :)
Vi hade backarna nästan för oss själva och de var bara isigt på toppen av vissa backar, jag har nog aldrig smilat så mycket en måndag fm på jobbet tidigare.
Visst frös jag fruktansvärt om händer och fötter ibland men jag ville inte missa möjligheten till att få åka skidor, allting går det sitter bara i huvudet brukar jag ju säga.



Jag i min mask :)

 

'
Kan det bli bättre en måndag ??

Vi åt en härlig lunch på Hummlgården där vi satt en stund för att värma händer och fötter.

   

Vi körde sedan på fram tills det var dax för afterskii på Fjällgården tillsammans med alla Mindsharianer.

   Carran & jag på afterskii


Nu är jag hemma och tinar upp lite för att snart fixa till mig inför kvällens middag och party.
Planen är att hinna åka skidor imorgon så länge de bara går, 14:00 kommer bussen och hämtar oss för hemfärd.
Lyx att få ytterligare en dag i backen.

 


Kommentarer
Postat av: malin

men vad härligt vad kul med skidåkning på en måndag bara så där =D

Detta vill jag höra mera om på lördagen!!

KRAMEN MALIN

2010-02-02 @ 21:57:35
URL: http://rackarungar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0