Crossfit morgon

Tisdag den 23 feb

Imorse var det Crossfit på Aftonbladets träning, grymt rolig och effektiv träning.
Vi körde 4 st övningar efter varandra i en pyramid först 10 st övningar sen 9 st osv under 8 min sedan en vila för att avsluta med tre andra övningar.

CrossFit är ett styrke och konditionsprogram byggt på ständigt varierade funktionella rörelser utförda under hög intensitet. 
Träningen är väldigt effektiv och rolig! En central del av CrossFit är att övningarna utförs mot klockan. Antingen ett givet antal övningar så snabbt som möjligt. Eller en given tid under vilken du skall utföra så många rundor du kan av ett visst antal övningar. Detta gör att du hela tiden kan se framsteg och tävla med dig själv eller en kompis. Du får svart på vitt varje pass hur du utvecklas! Det är sällan ett pass är längre än 30min

Funderar på att köra ett crossfit pass imorgon kväll på Balance.

Efter träningen var det som vanligt frukost som idag även innehöll en föreläsning om MTB skor och dess fördelar.
Jag ställde en massa frågor ang min skada i vaden och vad ett par MTB skor skulle kunna göra för effekt...slutade med att vi fick 20% rabatt och att jag köpte mig ett par.
Känns som om jag inte har någonting att förlora när det gäller min vad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0