Dagens frukost gröt

Fredag den 11 feb

Äntligen fredag igen och idag kommer min älskling hem igen :)
Startade min dag som igår men med dubbla vantar och min päls mössa på huvudet.

I morse var det premiär för den nya gröten som verkligen var godis för min mage.
Tyvärr tog den lite längre tid att göra 15 min så det kommer nog att bl min helg gröt.

Dinkelmannagrynsgröt - 1 portion
0,5 dl dinkelmannagryn
2 dl mjölk
salt
lite rapsolja
2 hackade torkade aprikoser
1 msk frysta/färska blåbär
kanel
Häll oljan i en kastrull. Häll sedan i mjölken och salt och låt allt få ett uppkok. Vispa i dinkelmannagrynen. Sänk värmen och sjud under lock 15-20 minuter. Servera den färdiga gröten med en skvätt mjölk, hackade torkade aprikoser, blåbär och kanel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0