Maränger och favorit mackan

Onsdag den 3 feb

Fick möten avbokade idag så jag hann jobba undan ordentligt på em skönt att kunna bocka av lite på listan och släppa några tankar ur huvudet.
Att ta sig hem idag tog sin lilla tid då snön vräkte ner plus att jag hade två jätte tunga kassar i från Daglivs att bära på. Fattar inte varför jag aldrig lär mig utan envisas att handla tunga varor när jag inte har bil.
Handlade för att kunna börja förbereda lite inför lördagen, roligt att få pyssla lite med annat på kvällen tycker jag.
Det blev bak av maränger idag som ska användas till desserten det ska stå i ugnen på eftervärme så imorgon kan jag plocka ut dem och pyssla med nästa grej.

                                                            Mina maränger bakade efter Carolines recept



Självfallet köpte jag med mig norrländskt tunnbröd och lokal producerad getost med mig hem ifrån Åre, det finns inget som slår denna kombinationen. Är inte så förtjust i hårdost annars men hård getost är något helt annat.
Kan riktigt längta efter det så gissa om jag njöt av min kvällsmacka vet att även min kära farmor hade gjort det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0