Nybakat bröd och gröt

Lördag den 13 feb

Det är någon speciellt med helg mornar när man i lugn och ro kan läsa tidningen och njuta av en lång frukost.
Om ni inte förstått det så är mitt bästa och viktigaste mål frukosten, får jag inte en ordentlig start blir det inge bra.

Imorse blev det en smörgås från mitt bröd som jag bakade igår som blev riktigt bra 2 st ägg och en gröt variant med följande

Emmas lördags gröt                            
1/4 dl hirsflingor
1 dl boveteflingor
2 dl vatten
1 msk psylliumfrön
kanel
keso
havremjölk

Nytt för mig var psylliumfröna som jag köpt för att de ska vara bra för mahen. Hela psylliumfrön går oförändrat genom kroppen. De näringsämnen som finns inne i fröet kan ej tas upp utan endast de gelbildande fibrerna är verksamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0