Aftonbladet träning del 2

Måndag den 8 feb

Sista jobbet i soffan och sen  "I huvudet på Anja Pärson" på Svt, hon är en cool tjej som verkligen lever för sin sport och jäklar vilket psyke hon har. Hon kan verkligen leverera när det gäller, önskar henne lycka till i OS.

Imorgon bitti är det dax igen för träning med det tjej nätverk som jag tiillhör i regi av Aftonbladet.
Förra säsongen var kanon då var vi 12 tjejer framförallt marknadschefer på olika företag jag ensam från byrå sidan. Vi tränade tisdag mornar på Sats Zenit allt ifrån cirkel träning till boxning och yoga och avslutade varje pass med en härlig frukost och en föreläsning. Talarna på föreläsningarna har varit tex har vi fått lyssna till Michael Södermalm som är personlig coach hans ord funderade jag länge på. Besök hans site www.starkare.nu

Den här säsongen ska vi hålla till på Balance istället, kul att få testa ett tränings center och lyx att slippa släpa på hannduk och dusch saker då Balance håller med detta.
Ser fram emot säsong två då detta nätverkade varit mycket trevligt och givande.

Här kommer några bilder ifrån avslutningsdagen på säsong 1 då vi körde en tävling på Balance i Solna.
Testade då kettlebells som var grymt jobbigt men kul. Vi har fått 3 månaders fri träning på Balance så jag ska absolut testa mer kettlebells och även andra pass som Sats inte erbjuder.





Kettlebells - det nygamla träningsredskapet från Ryssland. Träning för att få  funktionellt och en stark och smidig kropp. Järnkulorna med handtag är det perfekta redskapet för att träna styrka i rörelse.
Kettlebells används i svingande övningar som ofta tränar hela kroppen samtidigt: en väldigt komplett och effektiv träningsform. Det räcker med en halvtimme för att få en ordentlig genomkörare!


Berättar mer imorgon om hur min morgon på Balance var.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0