Snö, svett och servis

Torsdag den 4 feb

Möttes av ännu mera snö imorse när jag klev utanför porten, alla barn var säkert glada då vi har perfekt kramsnö :) Har inte tagit en morgon promenad på evigheter då det knappt går att ta sig fram i ett skönt tempo.

Så här såg det ut i morse på Kungsholmen

Dagens träning blev ett riktigt effektivt spinning pass, fördelen när man kan passet är att det går att trycka på ordentligt. Visst är det kul med ny musik men också kul när man vet upplägget och kan maxa på hejad av en bra instruktör. Jag var nöjd med mitt pass som avslutades med lite motionscykel och mage.
Har haft riktig träningsvärk i magen efter några nya övningar som jag börjat köra, skönt att hitta nya övningar som fungerar för magen då man lätt köra samma övningar just för magen och inte får någon effekt då kroppen lär sig en övning.

Idag var det dax att öppna ugnsluckn för att ta ut marängerna som jag gjorde igår, dom blev sjukt goda härligt sega och lite smak av citron, mums
Ikväll har jag fixat med en liten blandning som jag ska ha till skumpan kan avslöja att den innehåller M&Ms.

 Härliga maränger

Visst ska maten smaka gott när man bjuder till fest men att duka och servera på ett inbjudande och snyggt sätt är precis lika viktigt. Jag har tidigare använt mycket av Matteus porslin men kan tycka att det är lite klumpigt ibland och har därför börjat köpa Gustavsbergs servis "Snövit". Tyvärr ingen billig historia men fantastiskt fin och stilren.
Den har tidigare bara sålts på NK och Norrgavel i Stockholm men idag hittade jag den på Cervera och bestämde mig för att unna mig en assiette.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0