Vilken gröt är du?

Fredag den 19 Feb

Mera snö....imorse när jag kom ut möttes jag av ännu mera snö och tydligen ska det komma ämmu mer under helgen.




Efter ett ordentligt ben pass på morgonen blev det Axas råggy gröt till frukost toppad med keso och havremjölk, två kokta ägg och en stor kaffe.
Har inte kört ett pass med fokus på ben på mycket länge så det var kul att få trycka på lite.  Jag blandade övningar med friavikter, boll och maskiner totalt 6 olika övningar.

Tps - gör Axas gröt test för att se vilken gröt du är.   http://194.17.179.41/lantmannen/grot/

Axas råggy gröt
2 portioner

2 dl AXA Rågflingor
1 msk linfrö
4-5 dl vatten
1 krm salt
½ dl torkad frukt, t ex aprikoser eller fikon, klippt i mindre bitar
½ dl hackade hasselnötter eller mandel.
Till servering: Mjölk eller yoghurt och skivad apelsin.

Blanda rågflingor, linfrö, vatten och salt i en kastrull.Koka upp och låt sjuda i 3-5 min. Rör om då och då. Tillsätt den torkade frukten. servera med mjölk, skivad apelsin och hackade nötter eller mandel. hur gott som helst!


Kommentarer
Postat av: Terese Alvén

Haha. Det är kul att vi tänker lite lika :-)

2010-02-19 @ 09:23:17
URL: http://www.sparkibaken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0