Gillar mitt jobb - Sallads tips

Torsdag den 7 jan

Riktigt roligt att vara tillbaka på jobbet igen dock inte lika roligt att vi fortfarande har problem med värmen brr vad kallt det var på kontoret. Jag som normalt är frussen tinade aldrig riktigt upp idag.
Funderade på ett bikram yoga pass efter jobbet för att tina upp men sparar det till imorgon kan bli en riktigt skön avslutning på veckan :)

På julafton gjorde jag en super god sallad till julbordet som inte alls var särskilt julig utan bröt av lite från alla tung mat. Gjorde den igen ikväll och åt den tillsammans med grillad kyckling riktigt frächt och gott
Receptet kommer här

Fräsch sallad till allt möjligt
Vattenmelon
Coctailtomater
Ruccola
rödlök
Avokado (mycket)
3-4 st färska chili (2 som hackas på salladen och 2 hackade i en skål brevid)
Koriander (även där kan man ju ha lite extra vid sidan om, det är ju vissa som inte gillar koriander)
rostade pinjenötter
Olja
Flingsalt
och ev balsamvinäger
mozzarella om man vill ha det lite matigare (det hade jag)





Nu ska jag lägga mig i soffan med mina dun tofflor och gotta mig i alla tidningar som hade kommit till jobbet under semestern. Man är verkligen bortskämd med alla dessa tidningar...riktigt lyxigt :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0