Hemma igen

Tisdag 5 januari

Hemma igen full med energi :) Tänk vad lite sol, värme och sköna dagar kan göra mycket.
Hade inga direkta förväntningar på Kap Verde innan vi åkte men vi är mycket nöjda med vår vecka. Ön påminner rätt mycket om Egypten men maten och folket var mycket mycket bättre på Kap Verde.
Vad har vi gjort då.......hm,  jo vi har slappat big time :)  Håkan kitade de tre första dagarna då de blåste ok, han kunde köra direkt ifrån stranden så det var inget projekt och jag fick sällskap.
Jag testade gymet första kvällen men jag var ensam tjej bland extremt spänniga grabbar i ett sunkigt gym utan ac så ja ler gymandet och promenerade de andra kvällarna istället.
Vi hade frukost på hotellet men åt de andra måltiderna ute vilket var super mysigt och väldigt gott eller vad sägs om grillad hummer, tigerräkor eller tonfisk i en vecka :)

Vi åkte charter med Fritidsresor och man slutar aldrig att förvånas över charter fenomenet. Par som tränger sig i passkontrollen för att sedan få vänta på oss andra i transfer bussen. Våra grannar på hotellet som ringer hem till vänner och talar om att vi har 45 grader varmt och att ölen nästan är gratis :) Eller fenomenet att alla solstolar vid poolen är paxade kl 8:30 men inte en människa ligger där utan endast handdukar.
Men jag vill ändå varmt rekommendera Kap Verde perfekt om man vill ha sol och värme denna tiden på året en vecka och inte vill äka till Thailand.

Hemma igen ja, vi har halvdag idag och fel på värmen på jobbet så jag har suttit hemma idag. Skönt att få rensa mailen och kunna köra fullt på torsdag då jag har möten nästan hela dagen.
Körde mitt första spinning pass på mycket länge idag oj oj vad det var segt men mycket roligt att köra igen.
Therese hade satt ihop ett nytt pass med 12 tempo intervaller och sedan 20 min backe kan nog bli riktigt bra när man är på banan igen. Ny chans på måndag igen :)

 

                                                                              Sjukt höga vågor tom för höga för kite fantasten
 






Mycket vitlöksbröd bjöds det på hade nästan glömt bort hur gott det kan vara. Mera vitlöksbröd kommer att ätas under 2010 hos familjen Cedell.


De sista dagarna steg vattnet betydligt på kvällarna men i söndags morse såg det ut så här på stranden. Ganska rolig scen när vattnet dränkte oss liggandes på dessa stolar, plötsligt flöt folks prylar bara omkring. Men skam den som ger sig vi drog stolarna lite högre upp på stranden och fortsatte att sola och läsa :)




 
Efter en härlig middag på en liten lokal restaurang strosade vi omkring i några butiker och Håkan hittade denna dam som lärde honom spela ett kulspel.



Sista kvällen åt vi på en restaurang som låg precis vid havet mysigt att höra vågorna och få fantastisk mat och dryck serverade ute i januari.
Tonfisk carpaccio till förrätt och grillade tigeräkor med ris och bönor. Man ville inte att dessa goda räkor skulle ta slut, längtar tills vi kan grilla egna ifrån fiskhandeln i Skillinge.


Kommentarer
Postat av: malin

Vad mysigt det ser ut, goa tigerräkor och otroligt vacker sandstrand åhhh jag blir så avis jag vill oxå ha sol även om jag stor trivs för en gång skull med vintern i år som verkligen blev vinter, barnen kunde inte fått bättre jullov!!!

KRAMIS MALIN

2010-01-06 @ 22:32:37
URL: http://rackarungar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0