Lördags pigg

Lördag den 30 jan

Full av energi och med ett stort smile på läpparna är jag redo för resten av dagen efter ett energi fyllt pass.
Blev först besviken när det visade sig att det var vikarie på dagens pass men hon körde riktigt tungt och bra. Hon hade dock inga tidsangivelser under passet vilket jag inte gillar vill veta hur jag ska lägga upp träningen och inte lita helt och hållet på henne.
Hur som hellst så gillar jag verkligen att träna på lördag fm bra start på helgen och man har hela dagen framför sig. Har nu ätit lite mellanmål i form av en keso päron och vanilj, smörgås med skinka och ett ägg.


Jag fick Runnersworld igår och har suttit och bläddrat i den en stund är verkligen sugen på att springa igen.
Ska försöka testa igen när kylan och halkan är lite bättre fungerar det blir det med all säkerhet ett lopp i vår.
Kul att ha något att träna till och längtan efter pirret i kroppen vid starten och att få springa ett lopp i bra form.

Förra veckan krossade Isabellah Andersson det svenska rekordet när hon kom på femte plats i Dubai Marathon med 2.26.52. Tiden är en förbättring av Lena Gavelins sju år gamla svenska rekord med nära fyra minuter.
Drömmen vore att få göra en mara igen i år.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0