Saknar min cykel

Onsdag den 27 Jan

Jösses vad jag saknar min cykel gillar inte att behöva passa en buss och trängas med folk.  Imorse hade jag ett frukostmöte på Sturebadet med två journalister kl 8:00 som jag höll på att bli sen till då jag var väldigt nära att missa bussen.
Cykeln är en sån frihet och inget stress moment men det ser mörkt ut för en cykeltur då snön har vräkt ner idag.



Som tur är står min röda racer cykel inne i värmen och mår mycket bättre än dessa stackare.



Jag vågade ha mina nya lila strumpbyxor idag, kände mig lite som Lisbeth Salander i strumpbyxor och stövlar med spännen :) Kameran dog precis så bild kommer imorgon.


Avslutade min dag med ett hett yoga pass tillsammans med Maria som testade Bikram yoga för första gången.
Kul att det är fler som vill hänga på och testa denna underbara träningsform.

Vad är då Bikramyoga ??? Serien består av 26 klassiska hathayoga positioner utförda i 40 gradig värme. Värmen är i syfte att efterlikna det indiska klimatet med dess gynnsamma effekter.
Oberoende av ålder, fysik och tidigare meriter kan du träna denna form av yoga, då den är både skonsam mot leder samt effektiv för styrka och kondition.  
Det här passet anses vara en av de mest fysiskt krävande av alla former av klassisk yoga. Utmaningen ligger att i den höga temperaturen kunna hålla otroligt krävande kroppspositioner med en lugn, jämn andning och ett stilla sinne. Det spelar ingen roll om du är proffs-atlet, väldstjärna eller kontorsråtta -det är i enkelheten som hemligheten bor och en utmaning hur lite eller vältränad du än är.



Skyndade sedan hem för att förbereda middagen tills imorgon då jag ska ha några kollegor på middag.
Nu är klockan alldeles för mycket och dax för mig att sova.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0