Skön söndag - Kräftsjärtar med mango & avokado

Söndag den 17 jan

Yes, en hel morgon fylld med vintersport på tv man riktigt känner pirret i magen när man håller tummarna i soffan. Kul att vi fick en medalj också.
Vi hade en lyckad middag igår jag bjöd först på Kräftstjärtar med mango och avokado och sedan Osoboco med saffrans risotto och sallad till huvudrätt och avslutade med god mörkchoklad och massa Twist.
Lägger upp receptet på förrätten.

Kräftsjärtar med mango och avokado
4 pers
1 mango 
2 avokador
1 burk kräftstjärtar

Dressing
1/2 dl Sweet chilisås
juice från 1 citron 
1 msk mild olivolja 
2 msk hackad koriander 
Enkel förrätt med avokado & mango 

Gör så här
1.Skala, kärna ur och skär mango och avokad i tunna skivor. Fördela på ett stort fat eller på portionstallrikar.
2.Fördela kräftstjärtar över. Rör ihop en dressing av sweet chilisås, juice från citron, mild olivolja och hackad koriander och skeda över. Garnera med koriander.


Mötte efter lunch upp Caroline som jag inte sett sen vi åkte på semester för en mysig lång fika. Vi bestämde oss för en weekend resa till en favorit stad till våren, tjohoo vad kul att ha ngt att se fram emot till våren.
Gulliga Caroline vet hur jag fryser så jag fick ett par super fina Houndini vrist vantar av henne :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0