Amerikanskt Banana Bread

Lördag den 20 mars

När jag bodde i USA fick vi ofta Bananabread på helgerna till frukost eller som mellanmål. Har försökt att baka det hemma några gånger men aldrig lyckats. Nu när jag var i Bangkok fick jag ett recept av Meghan min amerikanska kollega och var ju självfallet tvungen att testa idag.

Mmmmmmmmmmm vad gott det blev, tips är att äta det ljummet med lite smör på.

Självfallet delar jag med mig av receptet, vill gärna ha tips på amerikanska bakverk


Meghan Signalness Banana Bread
1 limpa

4,75 dl mjöl (mix de sorter du gillar, havregryn kan också användas
1 tsk bikarbonat
½ tsk Salt
1,2 dl  Margarin (smält)
1,2 dl socker (Honung kan ersätta en del av sockret)
2 ägg
3  st mosade svarta bananer (fler om du vill ha en stark banan smak
0,8 dl mjölk
1 tsk citron juice
1,2 dl hackade nötter (valfritt)
Kanel

I75 grader, 1 h

1.Blanda mjöl, socker och salt. smör och gradvis sockret. Mixa ordentligt.
2.Tillsätt ägg och bananerna
3.Blanda mjölk och citron juice
4.Blanda i nötterna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0