Dagens frukt och indiska insikt

Onsdag den 10 mars

Har haft en väldigt lång men otroligt givande dag,  vi har i min grupp idag satt allt material till vår utbildnings del.
Imorgon ska allt material få en bättre layout samt att vi ska börja öva inför våra lärare och få feedback.
Min grupp ansvarar för "Distribution and development of Digital content"








Dagens frukt var idag någon sorts blandning mellan carambola frukt och äpple, smakade inte särskilt mycket. Skulle kunna använda den i en drink eller bål på bästa sätt tror jag.



Min indiska kollega berättade idag att när man gifter sig i Indien byter kvinnan sitt förnamn !!
Detta för att det inte ska finnas fler kvinnor med samma namn i familjen tex vill inte mannen att hans fru ska ha samma namn som sin syster eller mor. Tydligen är inte  detta lika vanligt längre men fötekommer då många kvinnor vill göra detta..

Min brors fru heter också Emma så ett tag hade vi två Emma Clason innan jag bytte namn men med tanke på detta kanske min bro frus bytt förnamn :)

Lite lustigt att kvinnor vill byta namn när din identitet annars är så viktigt, indisak kvinnor uppdaterar också sin Facebook status och vill visa vem de är etc .....


Efter att vi var klara för dagen blev det en sen middag på night market skönt att få komma ut lite nu ska jag sova!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0