Chocolate Dream





När jag var på Årets Mama fick vi Maizenas nya ready to bake "chocolate dream" i goodiebagen, den har sedan dess legat i skåpet hemma då jag inte är mycket för halvfabrikat samt gillar att baka.
Men idag när jag skulle spontan baka något annat än bröd upptäckte jag att både smör och margarin var slut :( så då var det dax att testa chocolate dream.

Hur enkelt som hellst....pressade ut smeten ur påsen direkt ner i en form som jag täckt med bakplåtspapper. Fungerar även att göra muffins om man så önskar.
(ingen bunke, ingen slev och ingen form att diska då smeten ligger i bakplåtspapper !!!! )
Skjuts in i ugnen !!! på 175 grader i 20-25 min sen färdigt.

Och resultatet? nja det var ingen höjdare föredrar helt klart att baka själv

Maizenas ready to bake finns i tre olika smaker och på www.maizena.se finns inspiration till hur du kan ge de tre varianterna mer god smak genom att tex blanda i banan eller använda vitchoklad i dina muffins.

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0