Italiensk vecka

Lördag den 2 okt

Denna veckan har haft italienskt tema.
I onsdags var vi bjudna hem till familjen Kjellme som bjöd på fantastisk god italiensk mat och gott vin både till för och varmrätt. Så lyxigt att få gå bort på middag hos vänner en onsdag.

I torsdags var vi några stycken på jobbet som blivit bjudna av Tv4 att laga mat tillsammans med Paolo Roberto.
Vi höll till i en lokal på söder där vi blev indelade i olika lag för att ansvara för de olika rätterna som skulle lagas.
Mitt lag fick i uppgift att laga kalv med polenta och en tillhörande sallad efter recept som Paolos fastrar tagit fram.

Alla fick sedan presentera sin rätt när den skulle serveras och Paolo var dommare och bedömde på fjäsk, smak och presentation. Mitt lag vann tyvärr inte men alla fick ett ex av hans senaste bok som precis kommit ut "Italiensk Fastfood".

Maten var helt fantastisk och jag hade en super trevlig kväll, stort tack TV4.

Tänker inte avslöja för mycket om rätterna då nästa middagsbjudning garanterat kommer att bli samma meny som vi fick laga i torsdags.
Förrätt - tonfisktartar
Andrarätt - pasta med tomat/sardeller/oliver
Varmrätt - kalv med polenta
Efterrätt- Mascarpone med biscotti/hallon

Hade inte fixat detta inlägget utan mäster fotografen om min trogna läsare Fredrik Lagersröm, tack Fredrik för att du fotade alla rätter som en sann matbloggare :)

     


Mäster fotografen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0