"Kyckling med pesto" med ett stort smile!

Tisdag den 26 okt

Yes, imorse plockade de bort min tandställning så fantastiskt skönt, har gått runt med ett stort smile hela dagen :)

Ikväll blev det Therése "cykel svart" pass på Fridhemsplan Stockholms sunkigaste SATS men jäklar vilket pass, bara uppför och ett stammis gäng som peppar varandra galet mycket. Blir alltid på ett strålande humör efter detta passet. Att dela med sig av sin energi är otroligt viktigt det finns alldeles för många energi tjuvar tyvärr.

Det var min tur att laga middag så jag kockade ihop en pestokyckling med matvete och en god sallad.



Så här gjorde jag:
Dela filéerna i bitar ich bryn dem i avokadoolj i en stekpanna. Salta och peppra.

Stekte lök i avokadoolja rör ned creme fraiche och Milda laga lätt och pesto. Lägg ned filéerna i såsen och låt koka cirka 10 minuter. 

Serverade sedan matvete och sallad till, snabbt , gott och enkelt

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0