Spontan middag

Lördag den 9 okt

Planen var att äta rostbiff med hasselbackspotatis till middag när vi handlade på Ica idag men sen hade jag läst om att Cheap Monday gänget skulle öppna en kvarterspizzeria på Upplandsgatan.
Detta blev vi sugna att testa så biffen packades in i kylen och vi åkte mot Upplandsgatan men stället hade inte öppnat :(


Läs mer om pizzerian i en intervju där de berättar dom att de länge velat öppna en pizzeria- http://www.alltomstockholm.se/start/article1440591.aos

Vad kommer ni ha på pizzorna?
– Vi kommer att satsa på enkla pizzor. Det blir ingen banan och ingen bearnaise. En pizza kanske har tomat, ost och skinka. Men då ska det vara riktigt bra tomat och goda ostar.

Vilka tror ni kommer lockas till er?
– Vi tycker mycket om våra kvarter runt Norra Bantorget. Vi hoppas att våra grannar ska komma. Vi vill ha hemma-hos-känsla. På sommaren är tanken att folk ska kunna låna filtar och sätta sig i Tegnérlunden.

På vilket sätt kommer man märka att ni är designers?
– Vi kommer att ha snyggare pizzakartonger än andra. Och det kommer vara snygg men enkel inredning med pinnstolar.


idioti-i-bildform


Vi chansade då på att få ett bord på mitt favorit ställe "Kungsholmen" och yes vi fick ett bord!!
För första gången blev jag inte nöjd med min mat som jag beställt på Kungsholmen :( Jag valde en bibimpap son var alldeles för salt och flera av köttbitarna var seniga.
Men det kan ju inte alltid vara bra och man kan ju inte alltid köra på säkra kort.


Borsunderlägget är Kungsholmens meny -fullt med olika alternativ

Nu blir det en efterlängtad kväll i soffan, H är bäst på att poppa popcorn så jag hoppas att han fixar det.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0