Aj aj aj

Fredag den 10 sept




Dagen började så bra med en härlig morgonpromenad runt Kungsholmen men när jag sedan skulle cykla till jobbet blev jag påkörd av en annan cyklist :(
När jag kom bakom krönet mötte jag henne cyklandes mot mig i min körbana i fullfart så jag hade inget annat val en att tvärnita vilket resulterade i att jag flög över styret.
Som tur var lyckades jag fastna med benen i cykeln vilket förmodligen dämpade fallet, hur som hellst så fick mina underarmar ta mer eller mindre hela smällen.

Fick hjälp upp av några bussiga killar samt damen på cykeln som var allmänt förvirrad. Kände mig bara lite mörbultad dvs jag blödde inte så jag hoppade upp på cykeln och cyklade mot jobbet.
Väl på jobbet började jag känna efter och kunde då röra på armarna tänkte att jag har väl fått en ordentlig smäll.

Hade massor att göra så jag  försökte fokusera på jobbet men började efter en timme få riktigt ont och kunde till slut inte röra min vänster arm som jag ville. Tänkte först jag har inte tid att åka till akuten men sen var jag gråtfärdig och gulliga kollegor hjälpte mig att packa ihop,klå på mig  och fixa en taxi.

Satt sen från kl 11.00 - 15:30 på St Görans sjukhus akutmotagning !!!!! Världens bästa Håkan dök plötsligt upp och gjorde mig sällskap :)
Fick tillslut beskedet att jag fått en spricka och en blödning i armen så det tömde leden på blod och plåstrade om mig och försedd med pilller mot smärtan. Nu väntar sjukgymnastik i 3 månader !!!!

Planen var en efterlängtad middag hemma hos vänner ikväll men det bokades av, ligger nu drogad i soffan och vill bara att denna otursdag ska vara över.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Vila upp dig nu och mys hemma! Vi ses nästa vecka. Kram

2010-09-10 @ 23:09:03
Postat av: L8

Sötnos - sänder varma kramar och hoppas du tar det lugnt så du mår bättre snart. Kram LottaD

2010-09-14 @ 11:56:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0