Brödbak till Melker

Fredag den 17 sept

Imorgon är det lilla Melkers barndop och faster har lovat att baka bröd så ikväll har jag gjort baguetter som nu vilar i kylen för imorgon bitti gräddas.

Funderade ett tag på att köpa bröd då min arm fortfarande gör förbannat ont men jag ville så gärna fixa åt Melker så jag tog fram min kompis kitchen aiden som skötte allt knådande och använde ett recept där bagutterna inte ska knådas efter jäsning :)
Receptet  hittar ni här : http://missdigi.blogg.se/2010/august/vridnabagutter.html

 

Använde "Mantitoba cream" mjöl,  ett mjöl med bättre jäskraft som används av proffsen. Har du inte testat att baka med denna typen av mjöl gör det blir så mycket roligare och bättre resultat


Jäser riktigt bra :)



Nu ska jag lägga mig på soffan och äta M&Ms och njuta av fredagen för det är jag värd




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0