Skördefest

Startbild

Torsdag den 2 aug

Avslutade gårdagen med en middag hemma hos min bror med familj vilket var väldigt gott och trevligt. Lyxigt att få gå bort på middag och bli serverad god mat mitt i veckan.

De bjöd oss på en riktig skördefest med massor av härliga kokta grönsaker som hör till säsongen - rödbetor, blomkål, kronärtskocka, morötter samt skinka och korv.
Tack fam Clason för en trevlig onsdag nästa gång gör vi pasta ihop, jag fixar ett recept :)

Förra året besökte jag "Bondens egen marknad" på Katarina Bangata där du kan handla grönsaker av alla slag, bröd, chark , fisk syltat och saft, frukt och ostar mm, väl värt ett besök.
De har i år öppet lördagarna 7 aug - 23 oktober kl 10-15


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0