Choccolate chip cookies

Söndag den 3 april



Kakburken gapade tom här hemma och behövdes fyllas på med något nytt.
Bakade därför smarriga "Chocolate chip cookies" då jag hade bra mörkchoklad hemma.

Ett tips är att spara rullen ifrysen och baka ut dem när du vill bjuda på dina kakor så har du nybakade kakor på 10 min. Istället för att springa iväg och köpa "köpe kakor"


Chocolate chip cookies
ca 20 st kakor

120 g mjukt smör
1 dl råsocker
1 st ägg
1.5 dl vetemjöl
0.5 dl havregryn
0.5 tsk bakpulver
0.25 tsk salt
100 g choklad

1. Vispa smör och råsocker krämigt med en elvisp, rör i ägget.
2. Vänd i vetemjöl, havregryn, bakpulver och salt.
3. Hacka chokladen grovt och blanda i degen.
4. Rulla in kakdegen i plastfilm till en rulle (5 cm i diameter) och frys i cirka 30 min.
5. Skiva rullen i 1 cm tjocka skivor och grädda kakorna på bakplåtspapper i 180 grader varmluft, cirka 10 minuter.




Nu ska jag njuta av en eller två, tre nygräddade kakor med en stor kopp kaffe och fortsätta med min jobb presentation.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0