Helkväll vid båten - vax on vax off

Tisdag den 26 april



Började min dag tidigt med 10 km löpning i solskenet längs med vattnet runt Kungsholmen - vilken galet bra start på en ny dag.

Den värmen som vi hade i morse försvann dock till em så kvällens båtjobb i form av puttsning och vaxning var rätt kylig och regnet hängde i luften. Vi hann tyvärr inte klart ikäll heller men jag tror att jag lyckats förhandla bort min del i det som är kvar :)

Det blev en väldigt sen men god middag i form av fläskfile i ugn med senapsås och en sallad.
Håkan hade marinerat köttet tidigare idag så det var bara att steka det kort för att sedan köra det i ugnen en stund med lite planering går det att få till en ordentlig middag snabbt.
Tanken var först att grilla på vårt tak men tyvärr var inte grillen framtagen för säsongen. Håkan har nämligen lovat mig att han ska grilla minst en gång i veckan. Trist att det inte gick ikväll men jag har ju många grillningar att se fram emot.


Jag har fått rätt mycket frågor ang hur man kommer igång med löpning lovar att skriva lite om detta under veckan. Kul att ni ställer frågor !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0