Nike+ GPS

Lördag den 23 april¨



Igår testade jag att springa med Nike+GPS appen gjorde dock misstaget att ha ljudet på vilket resulterade i att en röst talade om för mig varje kilometer hur långt jag sprungit och i vilken hastighet. Samtliga dessa funktioner har jag i min Garmin klocka men kan då bestämma själv när jag vill ta del av informationen.
Jag blev lätt stressad av att höra rösten och började genast tävla med mig själv för att hela tiden öka kilometer tiden. Suveränt om du vill ha en sporre men fungerade inte för mig när jag bara skulle springa en skön runda.
Tyvärr visade Garmin klockan och Nike appen olika distanser det skjilde nästan 500 m och jag litar mer på GPSen i klockan pga av täckningen i telefonen.
Kommer absolut att använda Nike appen igen för att öka farten på mina pass.


Idag blev det en runda med endast Garmin klockan, benen kändes rätt tunga efter gårdagens 10 km i terräng som jag inte är van vid så planen var att ta en kortare runda idag men så blev ej fallet.
Att få spinga i skogen på små stigar, nere på stranden eller på gatorna mellan alla sommarstugor är ren njutning så det blev 10 km även ikväll.
Avslutade med stretchning och lite funktionell styrka på altanen i kvällssolen.

Det blev ingen traditionell påskmiddag här hemma men påskgodis framför "Pluras kök" på tv3play. Vi blev så galet sugna på gott kaffe och ngt sött så vi åkte 1 mil till Statoil i Simrishamn för att få lite socker.


Det känns att 1 mil på asfalt går lite lättare jämfört med 1 mil bland stock och sten och i sanden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0