Bilister föredrar korv med bröd

Tisdag den 16 aug

I sommras möttes jag åter igen av det dåliga utbudet av bra mat på vägkrogana, Max hamburgare blev sommmarens vinnare med godast mat.

Funderade på vad man skulle kunna starta för restaurang där folk tar sig tid att stanna samt mat som passar alla plånböcker och både lasbilschauffören och barnfamiljen. Creps  alt "pannkakeria" har varit min senaste tanke men när jag idag läste Market förstår jag att det är korv som är grejen !

Korven överlägsen favorit när bilister stannar på macken – en nyttigare sallad är inte poppis.
Det är OKQ8 som har låtit göra en undersökning om bilisternas köpvanor på mackarna. I undersökningen, gjord av You Gov deltog drygt 3000 personer i åldrarna 18–64 år.
Inte helt oväntat är det korven som är kung i mackbutiken. 55 procent av de hungriga bilisterna väljer korv med bröd eller mos.
På andra plats i undersökningen hamnade mackor (22 procent) och på tredje sallader, som endast åtta procent föredrog.

Salladerna kan dock trösta sig med att både hamburgare och pizzaslices ratas ännu mer (fem respektive två procent).
Undersökningen visar också att kunderna helst äter sin inköpta mat i bilen.

http://www.market.se/Brancher/Dagligvaror/Bilister-foredrar-korv-med-brod/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0