Energibars

Fredag den 19 aug




Till min kitande man bakade jag ikväll en plåt energibars perfekt att ha som mellanmål för lite extra energi.
Jag blandade i en msk jordnötsmör i halva degen för att få lite mer smak. Nästa gång ska jag även testa att ha lite choklad på toppen på dem.

Tror ni att dessa går hem hos grabbarna imorgon ?


Energibars med banan

1 dl kokosflingor
1 dl pumpa- eller solroskärnor
½ dl sesamfrön
1 dl quinoapuffar
2 dl havregryn
1½ dl hackade torkade bananer
2 äggvitor

1.Sätt ugnen på 175°. Mixa alla ingredienser i matberedare.
2.Platta ut till en avlång kaka på bakpappersklädd plåt och skåra degen i 12 bitar. Grädda ca 15 min. Låt svalna och bryt i bitar. Förvara svalt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0