Musli

Lördag den 13 aug




Men hur gott var inte det här då.......min kollega Gabriella delade med sig av sitt bästa musli recept som jag självfallet ville testa. 
Hade inte riktigt allt hemma igår kväll när jag skulle testa så jag bytte ut hasselnötterna mot valnötter och råsockret mot honung.



Gabbis Musli

5 dl havregryn
5 dl rågflingor
2 dl solrosfrön
2 dl linfrön
2 dl pumpakärnor
2 dl kokosflingor
1 påse hackad mandel
1 påse hackade hasselnötter
1 dl vatten
1/2 dl rapsolja
1 dl råsocker
2 dl russin och/eller hackade aprikoser (OBS! ej i ugnen blandas iefteråt)

1. Blanda allt och grädda i mitten av ugnen på 200 grader tills muslin är torr och fått en fin gyllenbrun färg. Rör var femte minut, för en jämn bränna
2. Stäng av ugnen och låt muslin stå i eftervärmen så blir den frasig och fin, blanda i russinen och/eller aprikoserna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0