Sommarens bakning

Onsdag den 3 aug



Sockerbullar,kanelbullar, mandelkubb, hallon & jordgubbspaj och dinkelkex ....det blev en del bakning under min semester då vädret inte var det bästa nere i Skåne.

Håkan beställde "sockerbullar" så det blev ett kombinerat bak av sockerbullar och kanelbullar, nybakade kanelbullar med ett glas kall mjölk är svårslaget.



Gjorde kanelbullarna genom att fläta degen och även lite större, blir garanterat ett kanelbulls bak igen en regnig helg framöver för att bumkra upp i frysen.

Testade ju även på att baka "manelkubb" för första gången i mitt liv och de kommer jag att göra igen då det var både gott och enkelt.



En "hallon & jordgubbspaj" blev det av hallonen som jag plockade i buskarna helt ok men jag föredrar hellre en vanlig smulpaj.



Bästa bakningen var helt klart dinkelkexen som jag hunnit med att baka fler gånger både under och efter semestern.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0