Sötebröd från Brunkebergs bageri

Måndag den 29 aug




Min tidigare chef Heléne Johansson har idagarna släppt sin andra bok"sötebröd" så jag cyklade förbi Brunkebergs bageriet på Regeringsgaan för att köpa mig ett exemplar och få den signerade.

Heléne delar med sig av sina bästa recept på bla vetebröd, winerbröd och mjuka kakor. Hon tipsar även om yrkesknepen som gör skillnad och slår hål på en och annan bakmyt.

Jag gillade främst vetebröds recepten som tex äppelkransen nu gäller det bara att få till det lika snyggt som proffsen.

Passade även på att köpa med mig en "brunkans långa" ett grahamssurdegsbröd som är galet gott med bara lite smör och passar till nästan alla maträtter.

http://www.brunkebergsbageri.se/










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0