En ledig dag med min man

Fredag den 7 jan

Idag har vi haft en riktigt skön ledig dag bara jag och Håkan :)
Jag fortsätter att sova gott så det blev inte frukost förns strax innan 09:30 för min del, så nöjd över att jag lyckas att sova lite längre.

Vid lunch tog vi en promenad på Kungsholmen och avslutade med en värmande kopp kaffe och bagel på Bagel deli. Ett mysigt ställe som jag besöker allt för sällan med tanke på hur mycket jag gillar bagels.



Vi traskade sedan bort till SATS i Stadshagen för att träna båda två. Jag sprang 30 min på löpbandet och körde sedan ett tufft pass med bara ben som jag gissar kommer att kännas i mina ben imorgon. Använde både friavikter, boll och maskinerna totalt 6 olika övningar. Har saknat att få styrketräna ordentligt och vara lite öm i musklerna.
Tränade lite styrka med hantlar de sista dagarna i Mexico och ett pass med Mia i USA och det går fort att tappa styrkan men också snabbt att hitta tillbaka igen :)

Efter att vi varit duktiga på gymet bestämde vi oss för att testa den nyöppnade pizzerian som Cheap Monday gänget öppnat på Upplandsgatan. Surdegspizza för 100 kr, 10 olika pizzor att välja bland.
Tyvärr var det inte lika god som de såg ut men nu har vi testat. Jag gillade degen men saknade lite mer smak och roligare pålägg.
Ett minus får de för att de inte skickade med en fräsch sallad till.


Min pizza nr 6  med mozarella,tomat, kokt skinka och basilika


Håkan valde korv, surkål och ngn ost som jag inte kommer ihåg namnet på

Nu väntar en kväll med Entourage och M&M mandel i soffan, tänk om man fick vara ledig ihop varje fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0