Hamburgare

Lördag den 22 jan



Har länge varit sugen på en riktig hamburgare så ikväll blev det just hemlagade hamburgare.

Blandade färsen med ajvar relish, lök, ägg, salt och peppar och formade till biffar med hjälp av min "hamburge stämpel" tilllagade dem sedan i ugnen på 200 grader i ca 10 min. Saftiga härliga biffar och du slipper stekoset när du kör dem i ugnen.

Klyftade potatis, sötpotatis, morötter, palsternacka och kålrot och körde i ugnen ca 40 min
Tillbehör blev även en sallad med avokado, rödlök och tomat samt skivad gul lök, tomat och ostskiva.

Hamburgebrödet ska vara "Max hamburgebröd" slår de andra i hyllan med hästlängder

Ett riktigt god och bra lördags middag och äntligen fick jag min burgare :)




Passade på att göra ett riktigt storkok på biffar och frös in,  bra att kunna ta fram i veckan. (vuxenpoäng )

Kommentarer
Postat av: LottaD

Hamburgestämplare? Kramis L8

2011-01-26 @ 13:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0