Nyårsmiddag

Fredag den 7 jan

Nyåret firade vi hos fam Grufstedt i North Carolina, USA en mycket lyckad kväll som jag kommer att minnas länge.

Johan hade varit i Frankrike veckan innan och hade då köpt anklever och marmelad så han fixade vår första rätt "anklever,sallad och marmelad"



Vi köpte färsk hummer som vi fick hem i en låda ifrån butiken och som vi sedan kokade hemma.
Serverade hummern med smält smör och vitlök .....galet gott !!!







Till huvudrätt serverades filemignon med smörstekt svamp, rösti och sparris



Vår dessert inhandlades på en glass butik och bestog av en glasstårta som jag fick välja :)
Jag som älskar amerikansk glass valde självfallet min favorit oreo cookie glass och jäklar vad den var god.












   

Tack fam Grufstedt för en MYCKET trevlig vistelse hos er jag längtar redan tillbaka.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0