Salsa verde

Torsdag den 23 juni



En av såserna till middagen imorgon är Salsa verde som passar perfekt till grillat. Det tar sin lilla tid att göra såsen då det är många kryddor som ska mixas men jag lovar det är det värt och har du en riktig mixer så är det inga problem.
(en riktigt bra mixer istället för min stavmixer står på önskelistan) Jag gör såsen redan ikväll och ställer den i kylen och serverar den imorgon kall till köttet.


Det finns flera olika recept på salsa verde men här är mitt bidrag:

Salsa verde
4 port

1 kruka persilja
1 kruka mynta
1 kruka basilika
2 msk kapris
3 st sardeller
2 st vitlöksklyftor
2 dl olivolja
1 nypa socker
flingsalt
svartpeppar
1 citronklyfta


1. Bryt av örterna vid roten och lägg i en mixer alt hacka allting fint på en skärbräda. Tillsätt kapris, sardeller och vitlök i mixern. 
2. Lägg det i en skål och blanda i oljan. Smaka av med socker, salt och peppar och kläm i ett par droppar citron.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0