Sillfat

Lördag den 25 juni



Till midsommarens sillunch gjorde jag ett sk "sillfat" men hoppade över sillen då alla inte var förtjusta i sill så den serverades separat.

Ett lite roligare och finare sätt att servera tillbehören och massor av härliga smak kombintationer, tex var dillen en höjdare.

Minns att mamma alltid brukade göra detta på midsommar när jag var liten men hon kallade det för "solöga" tyckte att hon gjorde så fint men åt aldrig av det då jag inte vågade mig på sillen som barn.

Sillfat
6-8 personer

1 knippa dill
1 stor rödlök
1 knippa gräslök
1 grönt äpple
3-4 hårdkokta ägg
hackad inlagda rödbetor
hackad inlagd saltgurka
1 dl kapris

150-200 g fransk löksill
150-200 g senapssill

1. Finhacka allt utom sillen och lägg upp i snygga rader på ett stort fat.
2. Servera med potatis och gräddfil





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0