Bra snabbmat - omelett

Torsdag 31 mars

Körde Tessans spinningklass på lunchen 45 tuffa minuter vill jag lova och ny grym musik som vanligt på hennes klasser. Kul att det äntligen finns en cykelklass på lunchen igen!
Lunch träningen gjorde susen för humöret och proaktiviteten sprutade resten av dagen.




Det blev en sen middag och jag var riktigt sugen på omelett så kvällens middag blev just det på det som fanns hemma.
3 ägg, 3 äggvitor, 3 msk grädde, karljohansvamp (använde torkad som jag blötla i 10 min ) tomat, färsk oregano, kalkon samt salt och peppar.

Hettade upp avokadoolja i en gjutjärns stekpanna och stekte omeletten i några minuter för att sedan stoppa in den i ugnen på ca 200 grader ytterligare några minuter.

Serverade riven parmesanost en god sallad och pumpakärnsolja som dressing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0