Chokladbollar

Lördag den 5 mars




Har under flera veckor tänkt att jag skulle göra chokladbollar men inte haft pärlsocker hemma men då jag köpte hem pärlsocker till min chokladsnittar passade jag på.

Så gissa vad jag har i min frys:) (jag vill äta dem riktigt kalla och stoppar dem därför i frysen)
Gissar på att dessa små bollar kommer att ätas upp väldigt fort.

Chokladbollar
ca 20 st

75 g smör
1 dl socker
1 msk vaniljsocker
3 msk kakao
1 tsk snabbkaffe
2,5 dl havregryn
pärlsocker


1. Rör margarin, socker och vaniljsocker tills det blir jämnt och vitt.
2. Blanda i kakaon och kaffepulvret.
3. Tillsätt havregrynen och blanda väl.
4. Forma till 20 små runda bollar och rulla dem i pärlsocker.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0