Helgen i London

Måndag den 28 mars


Vad hände med våren , förra helgen bjöd London på härligt väder och träd och blommor som blommade.



Förra helgen var vi i London och jag valde då att lämna datorn hemma därför blev det inget bloggande den helgen. Vi hade en fantastisk mysig helg och London bjöd på härligt vår väder som gav mig mycket ny energi.



Lördagen började med en bra frukost på hotellet och i mina ögon ska en bra hotel frukost innehålla, kokt ägg, färsk frukt, yoghurt av olika sorter samt flingor och musli utan massa socker och grovt bröd.
Kaffet intogs självfallet på Starbucks istället för på hotellet :)




Vi traskade sedan runt till fots mer eller mindre hela dagen och tittade på olika turistatraktioner
Besökte bla matmarknade "Borough Market" där jag kunde ha stannat väldigt länge men då det var alldeles för mycket folk blev det en snabb visit och endast inköp av 2 st persikor.
Lunchen blev en härlig hamburgare med tacos och gucamole/salsa som starter för att få lite Mexico minnen.





Vi hade pratat innan om att ev gå på en musikal på lördags kvällen och vi hade turen att hitta biljetter till "Mama Mia". Så efter en hel dag med turistande och lite shopping åkte vi hem och bytte om för att sedan tillbringa kvällen med att se "Mama Mia". En mycket lyckad dag och kväll som avslutades med en sen misddag.

Vi hade även hela söndagen att spendera i staden då vårt flyg hem inte gick förns kl 20:00. Började dagen med ett besök i Notting Hill för att sedan göra ett besök på Naturhistoriska museet.
Resten av dagen bjöd på lite shopping innan det var dax att åka mot flygplatsen.




Det var kul att se lite mer av London då jag varit där på jobb de senaste gångerna och då inte hunnit se så mycket mer än hotell, kontor och restauranger.
Kommer säkert bli fler weekends i London men det hamnar inte på favorit listan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0