Ompysslad

Fredag den 25 mars

Har känt mig stel i baksidalår i veckan trotts mycket stretch,  anade att det var min höft som spökade igen vilket gör att det sätter sig i låret för att du kompenserae med andra muskler.

Bestämde mig därför att ta tag i detta samt få behandling för min vad då jag vill komma igång med distans löpningen igen. Blev tipsad om Medico som ligger på Tulegatan 3, träffade Maria som gav mig en ordentlig omgång och jag hade gissat rätt de satt i höften.

Hon behandlade även min vad och jag hoppas nu att jag äntligen hittat en naprapat som kan hjälpa mig att komma till rätta med vaden.
Blir det bra ska jag även anlita henne som PT för löpteknik så att jag så snabbt som möjligt kommer tillbaka som löpare-

Nu har jag två behandlingar inbokade nästa vecka och olika rehabs övningar att köra.
Glad över att jag tog tag i detta och känner redan en förändring i låret :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0