Ägg

Tisdag den 10 maj




Idag blev det en tidig frukost hemma med bla ägg som kommer direkt ifrån bonden, frigående uppländska små hönor. Fick några ägg av mamma som hälsat på hos bekanta där hon fick ägg med sig hem.

Inte riktigt samma hållbarhet och lite svårare att skala äggen men jag inbillar mig att det smakade bättre och jag gillar att veta vart de kommer ifrån och hur de har hanterats.

När vi är i sommarstugan handlar jag alltid så mycket som möjligt hos olika gårsdbutiker du får bättre produkter och det är mycket roligare. Saknar att inte kunna göra detta enkelt även i Stockholm.





Kommentarer
Postat av: Pappa Åke

Emma,

Du är en bra ambassadör för lokala produkter! Det gillar jag.



Pappa Åke

2011-05-10 @ 14:51:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0