Ekologisk musli

Söndag den 29 maj




För några veckor sedan när jag handlade på Daglivs stog "Ewalie" och visade sina ekologiska råvaror jag är inget större fan av färdigmixer men ändrade mig efter att ha pratat med dessa tjejer.

Så här beskriver de sina produkter på hemsidan: Våra produkter finns i två serier - GI & Ekologisk och Glutenfri, GI & Ekologisk. Mat ska vara vackert för ögat och innehålla bra energi. Sunda matvanor är livsnjutning, livsförhöjande, livsviktigt och ger livskraft http://ewalie.se/

Köpte deras GI & ekologisk muslimix som jag varmt kan rekommendera.
Du blandar endast påsens innehåll (havregryn,pumpakärnor,sesamfrön,cashewnötter, mandel, hyvlad kokos, solroskärnor, råsocker och kanel ) med 1 dl vatten och 2 msk olja, breder ut blandningen på en plåt och gräddar i ca 25-30 min i 175 grader.

Farligt gott att blanda muslin med lite turkisk yoghurt och färskabär !!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0